Re: Marketing i PR Klubu

#201
Polak'o pisze:Haha. Przecież nagrywać skróty, obsługiwać FB,TT czy przeprowadzać wywiady według mnie może dosłownie każdy kto skończył "podstawówkę" i umie obsługiwać podstawowe programy komputerowe ;) Ja nie wiem gdzie jest problem.
Zlitujmy się. Teraz z doskoku robią to ludzi którzy zajmują się tym od lat, a czy napisałbyś, że np wywiady Sebastiana Bergiela są warsztatowo dobre? No nie są. Skąd mniemanie, że "fb może prowadzić każdy to już naprawdę nie wiem". Wiesz co obniża zasięgi na FB? Co zwiększa? Kiedy pisać posty? Czy do postów dorzucać fotki czy nie? Czy linkować do strony? Gdzie wrzucać filmy? To jest "know how" które absolutnie TRZEBA mieć, a dodatkowo trzeba mieć po prostu wiedzę o tym jak klub funkcjonuje, co lubią kibice, etc. To absolutnie nie jest łatwa praca. Trzeba znać niuanse, język specyficzny dla tego SM (na twitterze to jest zupełnie inaczej niż na fb). Takich "każdych po podstawówce" już mieliśmy i długo się tym nie zajmowali po krytyce ze strony kibiców.
Każde zwycięstwo jest tylko zapowiedzią następnego.

Re: Marketing i PR Klubu

#202
Wszystko jest do nauczenia się. Tylko trzeba dać komuś etat i umowę o pracę. Tyle jest młodych osób bez pracy z marketingu czy kierunków humanistycznych. Jeśli brakuje doświadczenia - wysłać na staż do zaprzyjaźnionych klubów. Podejrzewam, że po prostu wszystko rozbija się o kasę.

Re: Marketing i PR Klubu

#203
Nie, nie rozbija się o kasę. Umowa była już dogadana i pieniądze były bardzo solidne.

"Tyle jest młodych osób bez pracy z marketingu czy kierunków humanistycznych"

I co? I nauczył się tam pisać raporty meczowe? Jak przeprowadzać wywiady z piłkarzami? Jak montować filmy? Jak kadrować filmy? Jak notować sobie akcje w czasie meczu? Już był jeden ze świetnym CV z Bełchatowa i okazał się pomyłką. Nie bez powodu klub szuka aż na Śląsku. Takie są po prostu realia.

Dodatkowo, Odra szuka 1 osoby do robienia rzeczy które powinny robić 3 osoby. To też znacząco ogranicza możliwości.

I to serio jest multum naczyń połączonych. Chcemy OdraTV?

No to lecimy:
- osoba która ma zacięcie dziennikarskie i swobodę bycia która szybko wejdzie w zespół i się z nimi zakumpluje;
- będzie miała pomysły na to co robić i co pokazać i JAK to pokazać;
- będzie miała podstawowe umiejętności montażu, ale również merytoryczne podstawy!

- kamera, mikrofon;
- mocny komputer do montażu (Odra ma obecnie 1 komputer) + oprogramowanie (nawet jeśli darmowe - to musi się dokształcić);
- czas na montaż, czyli bez odrywania do 10000 innych spraw (np - "powieś bannery sponsorów");
Każde zwycięstwo jest tylko zapowiedzią następnego.

Re: Marketing i PR Klubu

#205
Jak do ściany.

Pewnie takie osoby się znajdzie, ale:
- muszą być samodzielne (a z tym przy zarządzie obecnym możę być trudno);
- muszą mieć z kim współpracować;
- muszą mieć do pomocy sztab innych ludzi (marketing, graficy, etc);
- muszą mieć nad sobą jakiegoś dyrektora który go nadzoruje;
- muszą mieć nad sobą kogoś kto ROZUMIE co mają robić;
- musi mieć BUDŻET (!!);

Nie da się załatwić tego jedną osobą rzucając "rób". Na chwilę obecną pomysłem na brak klubowego aparatu fotograficznego (!) jest pomysł przyniesienia używanego z domu jednego z członków zarządu, więc o czym my kurwa mówimy.
Każde zwycięstwo jest tylko zapowiedzią następnego.

Re: Marketing i PR Klubu

#206
LooZ^ pisze:
Polak'o pisze:Haha. Przecież nagrywać skróty, obsługiwać FB,TT czy przeprowadzać wywiady według mnie może dosłownie każdy kto skończył "podstawówkę" i umie obsługiwać podstawowe programy komputerowe ;) Ja nie wiem gdzie jest problem.
Zlitujmy się. Teraz z doskoku robią to ludzi którzy zajmują się tym od lat, a czy napisałbyś, że np wywiady Sebastiana Bergiela są warsztatowo dobre? No nie są. Skąd mniemanie, że "fb może prowadzić każdy to już naprawdę nie wiem". Wiesz co obniża zasięgi na FB? Co zwiększa? Kiedy pisać posty? Czy do postów dorzucać fotki czy nie? Czy linkować do strony? Gdzie wrzucać filmy? To jest "know how" które absolutnie TRZEBA mieć, a dodatkowo trzeba mieć po prostu wiedzę o tym jak klub funkcjonuje, co lubią kibice, etc. To absolutnie nie jest łatwa praca. Trzeba znać niuanse, język specyficzny dla tego SM (na twitterze to jest zupełnie inaczej niż na fb). Takich "każdych po podstawówce" już mieliśmy i długo się tym nie zajmowali po krytyce ze strony kibiców.
Ja wszystko rozumiem ale naprawdę da się tego nauczyć bez wieloletniego "stażu".
Pytasz kiedy wrzucać posty nie siedzę w temacie ale wiem że najlepiej posty wrzucać o pełnych godzinach (7:00) dodawać je w godzinach 7-10 (przed wyjściem ludzi do pracy) potem 12-13 (często ludzie mają przerwę) i 16-19 (po pracy).
Wiem że w większości przypadków dodanie zdjęcia do postu zwiększa jego popularność.
Wiem że jeśli tworzymy jakis post musi on być konkretny zawierać (mniej ogółu).
I wiele wiele innych rzeczy które da się w szybkim czasie wyuczyć. Na przykład język - zasięgnąć do literatury sportowej, publicystycznej i charakterystyczne zwroty czy sformułowania wejdą nam "w krew".
Nie twierdzę też że jest to łatwa praca ale jeśli kogoś to interesuje jest zdeterminowany chce poszerzyć swoje horyzonty związane z tą pracą to nie powinno takiej osobie stwarzać problemu udoskonalanie się w tym. Dlatego może przesadziłem z tym że "każdy po podstawówce może to robić" ale chodziło mi bardziej że to nie jest tak że na całe województwo tylko 3-5 osób mogłoby to wykonywać. Bo jak to się mówi liczą się też chęci ;)
Ostatnio zmieniony sobota, 24 czerwca 2017, 15:27 przez Polak'o, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Marketing i PR Klubu

#207
Słusznie, a teraz te wasze "wszystkiego można się nauczyć" podstawcie pod fakt, że Odra potrzebuje gotowej do pracy osoby na maj 2017. Tak, wiem, że mamy prawie lipiec.

I mówię to jako osoba, która zatrudniła w swojej firmie 5 praktykantów którzy wszystkiego uczyli się u mnie, ale:
- jakbym potrzebował kogoś do ważnej roboty na dziś to nie zatrudniałbym praktykanta;
- mieli mnie i innych pracowników od których można się uczyć, którzy wiedzą co robić;

Czy ktoś taki jest w klubie? Nie.
Każde zwycięstwo jest tylko zapowiedzią następnego.

Re: Marketing i PR Klubu

#208
Ps. Wielokrotnie proponowałem w klubie swoją pomoc. Nie byli zainteresowani.
Proponowałem również pomoc ze stroną, również nie byli zainteresowani.
Po premierze strony przedstawiłem im listę ~20 poprawek (na ogół drobnych), które by zauważalnie stronę poprawiły. Nie zrobiono tego.

Ja, w mojej ocenie, wyczerpałem już limit prób pomocy klubowi.
Każde zwycięstwo jest tylko zapowiedzią następnego.

Re: Marketing i PR Klubu

#210
W sumie racja jeśli zarządu nikt nie może kontrolować to tak naprawdę jeśli im się czegoś nie chce albo coś im nie pasuje nawet jeśli będzie to szkodziło klubowi i jego wizerunkowi to nie poniosą żadnych konsekwencji ,a jak już będzie trzeba coś zrobić obowiązkowo to będzie odpowiedź w stylu "Paaanie prezesie będzie zrobione nie wiem kiedy i jak ale będzie".

Re: Marketing i PR Klubu

#212
Jeszcze spróbuje ugryźć to z innej strony. Wiem że piłkarze to pracownicy i mają "zapieprzać" dać z siebie wszystko a potem odebrać wypłatę, ale czy piłkarze nie widzą tego co się dzieje w klubie od strony PR i marketingu ? Weźmy na przykład takiego Wodeckiego grał w Górniku, PBB czy Tychach ale też inni którzy zaznali ekstraklasy czy dużych klubów zapewne widzieli jak to się tam odbywało i czemu nie wywierają tutaj na zarządzie jakiejś "presji"(?). Bo może nie każdy piłkarz ale większość nawet jak nie pochodzi z tego miasta czy województwa zapewne czuje jakąś więź z danym klubem, miastem, ludźmi i zapewne chce jak najlepiej. I mogliby jakoś porozmawiać z zarządem wytłumaczyć jak to się powinno odbywać może wtedy coś by ruszyło.

Re: Marketing i PR Klubu

#214
LooZ^ pisze:Ps. Wielokrotnie proponowałem w klubie swoją pomoc. Nie byli zainteresowani.
Proponowałem również pomoc ze stroną, również nie byli zainteresowani.
Po premierze strony przedstawiłem im listę ~20 poprawek (na ogół drobnych), które by zauważalnie stronę poprawiły. Nie zrobiono tego.

Ja, w mojej ocenie, wyczerpałem już limit prób pomocy klubowi.
W dalszyn ciagu pomaga klubowi. Miedzy innymi dostarczajac kibicom wielu informacji tutaj na forum. No I szkoda, ze tylko tutaj. Ale wykonujesz czyjas prace " on side ". Oby jak najdluzej z pozytkiem dla kibicow I klubu. Bozia Ci to wynagrodzi w dzieciach. ;)

Re: Marketing i PR Klubu

#215
Najlepiej by było, aby klub wpuścił do siebie kogoś kto Odrę ma w sercu. Kogoś, kto i zna się na robocie i umie dotrzeć do zespołu. Dlatego uważam, że najlepszym pomysłem jest ktoś z Najwierniejszych.
I nawet nie chodziłoby o nie wiadomo jakie pieniądze ale przede wszystkim o "wolną rękę" w działaniu, trochę budżetu i wsparcia.
Urzędnik (dla przykładu) nigdy nie będzie działał dobrze w klubie sportowym.
Już nawet na naszym forum widać ludzi z pasją: analityków, skautów, marketingowców. Ludzi, którym się chce. Ludzi, którzy byli z Odrą kiedy była na dnie (4 liga) i są teraz, kiedy awansowaliśmy do 1 ligi.
Cały czas się łudzę, że ktoś z klubu może czyta nasze posty i wyciągnie choćby jeden pozytywny wniosek.
ODRA OPOLE 1945

Re: Marketing i PR Klubu

#218
Geordie's pisze:Może powinniśmy się podpiąć pod portal 90minut? Wówczas będziemy mieli na bieżąco informacje ...

A tak poważnie - w I. lidze to już nie przystoi takie traktowanie kibiców ... Ciekawe, czy sponsorzy tolerują takie podejście?
główni sponsorzy są w zarządzie klubu więc muszą wiedzieć co się dzieje ;] Strona oficjalna jak i FB schodzi coraz bardziej na psy...
cron