Re: Marketing i PR Klubu

153
Jak Auchan jest sponsorem,może wewnątrz sklepu.Przykładowo koło jogurtów postawić stoisko na nim gadżety Odry,plakat informujący o meczu czy to u siebie czy na wyjeździe data godzina.Kartki z rubrykami na nr pesel adres kwota .Podchodzisz do kasy i płacisz do zakupów: przyklado 85PLN za wyjazd, 15 za bilet u siebie.

Re: Marketing i PR Klubu

154
LooZ^ pisze:Tak, taka "wyspa" to dobry pomysł, trzeba tylko na początek mieć gadżety.. ;)

Wyspę ma nawet Radomiak, więc nie jest to coś niemożliwego już na tym poziomie rozgrywek.
Dokładnie. Np Lech ma wyspy w centrach handlowych w mniejszych miastach WLKP (choćby Września).
Taka wyspa w Odry w Karolince czy Solaris byłaby także nośnikiem reklamowym klubu, byłaby tam możliwość zakupu biletu, zapisania na wyjazd czy umieszczenia plakatu o zbliżającym się meczu.
Oczywiście - potrzeba do tego odpowiedniej ilości gadżetów :) Widzialbym tam oprócz koszulek, szali czy vlepek także piłki z podpisami graczy, energetyki, artykuły szkolne.
ODRA OPOLE 1945

Re: Marketing i PR Klubu

159
Kilka pytań: dlaczego nie ma już skrótów spotkań i zapisów konferencji prasowych wrzucanych przez klub? Dlaczego tak długo musimy czekać na newsy pomeczowe? Dlaczego klub zaniechał informowania o wynikach rezerw i zespołu juniorów?

Ech, widać, że nie można chwalić zawczasu, bo do tej pory zawsze jak kibice chwalili dział info klubu, to potem następował niezrozumiały spadek jakości. Dodanie cotygodniowej rubryki 'Znani typują' nie wynagrodzi strat na innych polach (nie mówiąc już o tym, że ja nie znajduje w tej rubryce nic ciekawego, wszystkie wypowiedzi to przewidywalne ogólniki, zero ciekawych informacji czy analizy rywala, nudne to jak wywiady trenera Furlepy i Nawałki ;).

Re: Marketing i PR Klubu

162
No dobra, synek w zarządzie jako przedstawiciel sponsora w III-ligowym klubie - ok, niech będzie.
Ale jako prezes, to już trochę grubo. Przyznam, że nie mam pojęcia, więc zupełnie szczere pytanie - czy Karol Wójcik ma kompetencje na bycie prezesem aspirującego klubu I ligi?

Re: Marketing i PR Klubu

163
zebro pisze:No dobra, synek w zarządzie jako przedstawiciel sponsora w III-ligowym klubie - ok, niech będzie.
Ale jako prezes, to już trochę grubo. Przyznam, że nie mam pojęcia, więc zupełnie szczere pytanie - czy Karol Wójcik ma kompetencje na bycie prezesem aspirującego klubu I ligi?
pamiętaj, że on został prezesem Stowarzyszenia
oby SSA powstala jak najszybciej...
Nie ma tutaj dla was miejsca, bo nie macie jaj
Słuszna sprawa, smutna prawda, tak musi być

Re: Marketing i PR Klubu

165
A ja nie wiem czy będzie dobrym prezesem czy nie. Ja po prostu nawet nie wiem kto to jest, poza tym że jest synem sponsora. Nie jestem w ogóle blisko klubu i nie mam pojęcia. Jak wchodził do zarządu, to wyobraziłem sobie taką sytuację:
- Karolku, będziesz teraz w zarządzie. Słuchaj co tam mówią, obserwuj. Będziesz mi mówił co i jak, a może nawet czegoś się fajnego nauczysz.
- Dobrze tato.
Tutaj mogę wyczytać, że znaczył w klubie jednak więcej, a teraz zostaje prezesem. Czas chyba pochwalić się też jakimiś kwalifikacjami, doświadczeniem, osiągnięciami i przede wszystkim: wizją i konkretnym planem, na podstawie którego został prezesem i na podstawie którego my kibice możemy budować oczekiwania i rozliczać.

Re: Marketing i PR Klubu

166
Też chciałbym wiedzieć dlaczego wygrał KW, ale obawiam się, że znam odpowiedź: bo miał wygrać.

Bo widzicie: są właściciele i są właściciele. Jedni, jak pan X(-kom), inwestuje i chce rozwoju, dlatego na stanowisko prezesa klubu rozpisuje konkurs i puszcza w Polskę wici czy jakiś fachowiec na rynku, po spełnieniu surowych kryteriów, nie byłby zainteresowany. W klubie pojawia się rzecznik, dział marketingu, jeden z najbardziej obiecujących młodych trenerów w Polsce (z długofalowym planem). Drudzy zaś wolą obsadzać stanowisko prezesa najpierw swoim podwładnym, a potem synem i robić dobrą minę do złej gry. Kto na tym wyjdzie lepiej? Może w minionym sezonie udało się utrzymać kroku, dużo rzeczy złożyło się na nadspodziewany sukces, ale w perspektywie 2-3 lat jestem pewny, że nie będziemy w tym samym miejscu co Raków.

Re: Marketing i PR Klubu

167
Karol nie będzie Prezesem Spółki Akcyjnej, o czym pewnie, więc raczej nie robi z tego wielkiego wydarzenia. Jego Prezesura jest przybiciem pewnego stanu faktycznego. Klub nie ma długów, klub awansował o 2 ligi - to w dużej mierze jego zasługa. To że klub leży marketingowo to też jego zasługa.

Opowiem anegdotkę, byłem akurat koło klubu parę godzin temu. Wchodzę do środka szukając Irka - pustki, żywej duszy. Idę na górę, a tam Pamela - sekretarka, asystentka, kierowniczka i dyrektorka biura w jednym. I jeden jedyny komputer na którym opiera się klub Odra Opole.

- Jest Irek?
- Nie, nikogo nie ma.

1 ligowy klub.

I to też "zasługa" Karola.
Każde zwycięstwo jest tylko zapowiedzią następnego.

Re: Marketing i PR Klubu

170
Tak i to osobę którą co ciekawe chwaliłem już parę miesięcy temu. Nie jest to osoba z Opola i specjalnie dla Odry się przeprowadza.

Ważne żeby zarząd zrozumiał i rozdzielał funkcje. Odra potrzebowałaby 2-3 osoby minimum do takiego działu "medialno-marketingowego". To jest osoba która świetnie będzie prowadzić stronę i social media, ale raczej nie odnajdzie się na "eventach" marketingowych czy jeżdząc (?) po sponsorach czy błyszcząc w mediach. Tutaj by się pewnie nadała Monika Płaczkowska, która mogłaby uzupełnić "dział medialny".
Każde zwycięstwo jest tylko zapowiedzią następnego.

Re: Marketing i PR Klubu

173
Tak sobie jeszcze myślę, że klub/zarząd pozostał mentalnie w 3/4 lidze. Nie stawiam tego jako zarzut, ale pewne stwierdzenie faktu.

Odra musi zrozumieć, że musi po prostu zacząć wydawać pieniądze. Na Księgę Znaku, na jednolite bannery, na promocje meczów czy nawet na sprzęt komputerowy. Nie może być tak, żeby Odra, 1 ligowy klub z dużym budżetem (4,5mln minimum) nie ma... kamery czy aparatu, a jeśli ma to pożyczony używany od kogoś nie najlepszej jakości. Jak chcecie zniszczyć klub Odra Opole to wpadnijcie do sekratariatu i zniszcie stojący tam komputer. To jedyny komputer służbowy w klubie ze wszystkimi materiałami. Na litość, zastanawiam się czy jest słabszy organizacyjnie (!) klub nie tylko w 1, ale i w 3 są kluby lepiej zorganizowane niż Odra.
Każde zwycięstwo jest tylko zapowiedzią następnego.

Re: Marketing i PR Klubu

175
Mi właśnie tez brakuje takich filmików jakie ma Korona,ŁNP czy Wisła Kraków.Chętnie też widziałbym np. niektóre obklejone autobusy MZK w Barwach Odry.Jestem ciekaw tez ceny biletów i karnetów na 1 lige,oczywiście to jeszcze jest czas na podanie cen, ale mam nadzieje ze będą w normalnej cenie bilety i karnety.