Re: Marketing i PR Klubu

#27
Muszę przyznać, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony spotem reklamowym- samym faktem jego powstania, a tym bardziej jego formą :) Wcześniejsze, wspomniane już akcje też są raczej wyjątkami w szarej rzeczywistości niższych lig. To wszystko tworzy bardzo ciekawy i spójny przekaz, którego nie powstydziłby się klub ekstraklasy. Mam nadzieję, że pozwoli to odbudować, co by nie mówić, mierny (jak do tej pory) wizerunek i będzie podstawą budowy "mody na Odrę" :)

Re: Marketing i PR Klubu

#33
Ok, miód już był to teraz trudne pytania. Dlaczego nie ma żadnej informacji o meczu w rejonie wiaduktu na Oleskiej.
1. Żadnej tablicy na chodniku po stronie stadionu.
2. Brak tablicy meczu na barierce wiaduktu. Fakt obstawione tam jest reklamami, więc wróć do punktu 1
3. Brak tablicy o meczu po drugiej stronie wiaduktu od strony Batalionów Chłopskich. I do tego zero reklamowej konkurencji.
Nie chodzi mi tu o niezbyt efektownej wywieszce kibiców jak to bywało wcześniej, ale porządną klubowa tablicę na której można przykleić plakat o meczu. Tędy przejeżdża spokojnie w godzinach szczytu z tysiąc aut na godzinę. Ogromna promocja prawie za darmo. Jeśli policzyć koszt dotarcia do pojedynczego potencjalnego widza to będzie bardzo niski. W autach siedzą w przeważającej części faceci, a wiec nowi potencjalni kibice. Tam informacja być musi. Nie każdy siedzi w internecie, na forum Odry, Facebooku czy czyta NTO. Warto coś zorganizować tam na stałe.

Re: Marketing i PR Klubu

#36
Takie luźne spotrzeżenie, które zbiera się we mnie od jakiegoś czasu: po początkowych problemach i zasłużonej fali krytyki działu PRowego związanych ze zmianą osoby odpowiedzialnej za media społecznościowe, teraz kontakt z kibicami w mediach wrócił na wysoki poziom. Częste i zróżnicowane newsy (wywiady itd.) na głównej, zmiany na niej dokonywane na bieżąco, w dodatku dobrze prowadzony fanpage na FB i konto na Twitterze. Obywa się też bez, bardzo rażących na początku, literówek i ogólnie małych niedociągnięć. W dodatku cieszy, że aktywność w mediach nie jest bierna, ale klub wchodzi też w interakcję (czy to z kibicami, czy też z innymi klubami, np. gratulacje przekazane Zagłębiu L. czy ZAKSIE) i reaguje na to, co się dzieje wokół. Także żeby nie było, że kibice tylko potrafią krytykować - dobra robota, oby tak dalej!

Re: Marketing i PR Klubu

#39
Niestety, 2 liga i ciąg dalszy marności nad marnościami w kwestii marketingu.

Pierwszy mecz i co? I nic.
- zero promowania wydarzenia na FB;
- brak plakatów;
- brak prezentacji drużyny;
- brak czegokolwiek na dobrą sprawę;

Przyszedł, minął, a z Oleskiej 51 zaczęły nieść się odgłosy niezadowolenia, że mało.

No kurwa mało, skąd się mieli wziąć? Jacy widać w klubie długo nie ma, ale jego teoria "będą wyniki to przyjdą" zawsze na czasie.

Tak, wyniki są wsparciem, ale wynikom trzeba pomóc. No i ktoś jeszcze o tych wynikach musi wiedzieć.

Naprawdę trzeba walić do głów? Nie ma kasy NA NIC w tym klubie? Jakbym był synem milionera to byłoby mi zwyczajnie WSTYD i bym kurwa z własnych wyłożył te cholerne 300zł które by wystarczyły do ogarnięcia JEDNEGO meczu na poziomie.

- promocja płatna na FB - 50zł na mecz, zasięg kilka/naście tysięcy ludzi interesujących się sportem na Opolszczyźnie;
- przedsezonowa akcja ulotkowa w Opolu i miastach Opolszczyzny z terminarzem?
- można wypuścić hostessy, albo piłkarzy w piątkowy wieczór na Mały Rynek - setki młodych osób, często studentów i gości którzy zostają na weekend w Opolu - rozdać im bilety, ulotki czy cokolwiek.
- o plakatach już nawet nie piszę, bo wydruk plakatów 7 dni przed meczem, a nie 1 dzień przed meczem przerasta wszystkie zarządy od 2009 roku (i wcześniej);
- promocje dla FC - im więcej biletów kupujecie grupowo, tym taniej je dostajecie (albo kup 9 biletów, 10 dostaniesz gratis).

Jest jakaś wyimaginowana pani w klubie od "marketingu" - mam nadzieję, że nikt jej czasem nie płaci.
Każde zwycięstwo jest tylko zapowiedzią następnego.

Re: Marketing i PR Klubu

#40
Niestety ale kibice musza liczyc na siebie,mam nadzieje ze kazdy kibic, ktory byl na meczu bedzie zachecac innych do tego aby przyszli na mecz.W tym klubie jest taki burdel ze szkoda mowic,wlasnie w takim miejscu jakim jestesmy klub powinien zapraszac niezdecydowanych.Mam nadzieje ze wczorajszy mecz jakos zacheci tym niezdecydowanych oraz sama marka Polonii Warszawa da do myslenia tym kibicom.Ale chwala ze wczoraj bylo 1200-1500 po marnym zahcecaniu kibicow przez klub.

Re: Marketing i PR Klubu

#41
Aha.

W 2016 roku klub nie ma swojej internetowej telewi... HEHE, żartowałem. W 2016 roku klub Odra Opole, nie dorobił się kamery cyfrowej nagrywającej w Full HD. Nie mówię o profesjonalnej kamerze za 10k zł, mówię o kamerze za ~2/2,5k. W związku z czym jak gdzieś łaskawie można oglądnąć mecz to "u kogoś", albo nagrywane czymś z pogranicza kalkulatora i telefonu analogowego. Sztab trenerski też na ogół ma "od kogoś" nagranie meczu.

Myślicie więc, że mają może zdjęcia? Nie, klub korzysta ze zdjęć udostępnianych przez osoby mniej lub bardziej związane emocjonalnie z klubem. Często w jakości w dzisiejszych czasach dosyć... kompaktowej. De facto z tego co wiem nie istnieje w klubie nic na kształt "klubowej bazy zdjęć", że nie wspomnę o zdjęciach wysokiej rozdzielczości do druku czy innych zastosowań marketingowych.
Każde zwycięstwo jest tylko zapowiedzią następnego.

Re: Marketing i PR Klubu

#42
LooZ^ pisze:Niestety, 2 liga i ciąg dalszy marności nad marnościami w kwestii marketingu.

Pierwszy mecz i co? I nic.
- zero promowania wydarzenia na FB;
- brak plakatów;
- brak prezentacji drużyny;
- brak czegokolwiek na dobrą sprawę;

Przyszedł, minął, a z Oleskiej 51 zaczęły nieść się odgłosy niezadowolenia, że mało.

No kurwa mało, skąd się mieli wziąć? Jacy widać w klubie długo nie ma, ale jego teoria "będą wyniki to przyjdą" zawsze na czasie.

Tak, wyniki są wsparciem, ale wynikom trzeba pomóc. No i ktoś jeszcze o tych wynikach musi wiedzieć.

Naprawdę trzeba walić do głów? Nie ma kasy NA NIC w tym klubie? Jakbym był synem milionera to byłoby mi zwyczajnie WSTYD i bym kurwa z własnych wyłożył te cholerne 300zł które by wystarczyły do ogarnięcia JEDNEGO meczu na poziomie.

- promocja płatna na FB - 50zł na mecz, zasięg kilka/naście tysięcy ludzi interesujących się sportem na Opolszczyźnie;
- przedsezonowa akcja ulotkowa w Opolu i miastach Opolszczyzny z terminarzem?
- można wypuścić hostessy, albo piłkarzy w piątkowy wieczór na Mały Rynek - setki młodych osób, często studentów i gości którzy zostają na weekend w Opolu - rozdać im bilety, ulotki czy cokolwiek.
- o plakatach już nawet nie piszę, bo wydruk plakatów 7 dni przed meczem, a nie 1 dzień przed meczem przerasta wszystkie zarządy od 2009 roku (i wcześniej);
- promocje dla FC - im więcej biletów kupujecie grupowo, tym taniej je dostajecie (albo kup 9 biletów, 10 dostaniesz gratis).

Jest jakaś wyimaginowana pani w klubie od "marketingu" - mam nadzieję, że nikt jej czasem nie płaci.
Z drugiej strony, czy my Kibole robimy wystarczająco dużo, żeby wypromować mecze?
Czy klub nie będzie tworzył relacji z meczów jak dotychczas? (Bramki z meczów, z kilku ujęć kamer)
Wydaje mi się, że powinniśmy stworzyć temat na forum, żeby zebrać pytania do zarządu klubu i skierować je poprzez JO.
Obrazek

Re: Marketing i PR Klubu

#43
Oczywiście, że nie, ale my mamy swoje problemy. Nie możemy wyłączyć klubu w tak podstawowych rzeczach.

Co do relacji - nic mi nie wiadomo. Klub ogólnie bardzo lubi spychać obowiązki na innych.

Filmy? No przecież Pan Janusz nagrywa swoim telefonem i wrzuca 3 dni później na internet, a my wrzucamy na FB.
Zdjęcia? No jest jakiś student ASP i nam co 7 meczów zrobi zdjęcia i udostepni 4 ze swoim znakiem wodnym na połowie zdjęcia.

Nie widzę w klubie w ogóle poczucia jakości w tym co Odra Opole sobą reprezentuje.
No jakaś strona jest i działa to niech będzie.
Filmy ktoś tam nam podrzuca.
Zdjęcia to ktoś tam z MOSiRu robi i nam parę udostępnia jak akurat nie jedzie na imprezę po meczu.
Bilety? No przyszedł jakiś Pan i dał nam 100 za darmo to wzięliśmy.

W klubie nie ma poczucia, że Odra potrzebuje swojego fotografa, który robi zdjęcia DLA Odry, a nie które Odrze UDOSTĘPNIA. Tak samo odnośnie filmów i wszystkich innych rzeczy.
Każde zwycięstwo jest tylko zapowiedzią następnego.

Re: Marketing i PR Klubu

#44
Ogólnie patola w klubie od dłuższego czasu tylko nic z tym się nie dzieję. Więc skoro klub nic z tym nie zamierza robić to co my kibice możemy z tym zrobić? Jak można zmotywować klub do działania? Jakieś spotkanie, list otwarty czy coś? Ma ktoś jakieś pomysły?

Re: Marketing i PR Klubu

#49
Rozbawiłeś mnie Looz^ tym rycerzem na białym koniu! :) A jeśli uzgodnienia z Grupą Azoty potrwają jeszcze jakiś czas, to nadal czeka nas taka bryndza? Marketingowa, PR-owa, organizacyjna. My wszyscy tutaj piszący będziemy na każdym następnym meczu, ale tu wciąż chodzi o tych niezdecydowanych. Tu chodzi o klimat dla ODRY w mieście. Orlik potrafi się zareklamowac w mediach. Gwardia podobnie. Czy MY jesteśmy gorsi?
Jest takie multum spraw do załatwienia, że strach pomyśleć o kolejnym meczu z Polonią W-wa. Zapewne bedzie wiecej ludzi niż na Stalówce. Brama ewakuacyjna ( chyba nr 11) na wprost sektora C zamknięta. Tysiąc głów przeciska się przez furtkę szerokości ok. 1,20m. Nie daj Boże jakiegoś nieszczęścia, to się stratują. Czy ktoś w klubie myśli o tym? Budynek klubowy ogrodzony od kilku tygodni, bo ma ogrom pracy do wykonania. Gdyby w mojej firmie ktoś tak długo się pierdolił z taką robótką, to wyleciałby już dawno. Zatwierdził ktoś harmonogram tego "przedsięwzięcia"? I jeszcze wiadomość, że cała ta "robota" ma się zakończyć ..... 15 września!! (sic!!)

Re: Marketing i PR Klubu

#50
No nie mam niestety zbyt wielkich nadziei względem tego zarządu. A niestety w/w mogli sobie za bardzo do siebie wziąć hasło "znów przyjdzie wiosna i lepsze czasy..."

Dzisiaj np na FB dowiedziałem się, że mamy "Ekstraklasowa wymagania".

No tak - plakat meczowy, brak błędów na biletach i własne zdjęcia i HOHO filmy z meczów, to jak wiadomo tylko czołówka Ekstraklasy.
Każde zwycięstwo jest tylko zapowiedzią następnego.
cron